پیچ و مهره
گرید پیچ های سر شش گوش
ژانویه 12, 2020
پیچ و مهره
پیچ های اچ وی یا پیچ های سازه فلزی
ژانویه 15, 2020
نمایش همه

پیچ های آلن و موارد استفاده آنها

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ های آلن و موارد استفاده آنها

پیچ های آلن و موارد استفاده آنها

پیچ های آلن گل کوتاه؛

این پیچ ها معمولا در قطعاتی که به علت نازک بودن بیش از حد نمی توان پیچهای آلن استاندارد را در آنها به کار برد و همچنین در کارهای با لقی محدود مورد استفاده قرار میگیرند.

پیچ های آلن سر تخت و پیچ های آلن سر پهن ؛

این پیچها در اتصالات نه چندان بحرانی نظیر محافظ های ماشین کاری، لوله ها، درپوشها و غیره مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از این پیچها برای مواردی که در آنها استحکام بالا و فشار زیاد مورد نیاز بوده و بایستی در آنها پیچ های آلن معمولی استفاده شود، توصیه نمگردد.

پیچ آلن کلاه دار ساده؛

پیچ آلن در شفتهایی از جنش روی، آلیاژهای ریخته گری حدیده ای و دیگر مواد نرم که اعمال گشتاورهای سفت کردن بالا در آنها نشدنی است بکار گرفته میشوند.

 

پیچ های آلن تخت در قطعاتی که میبایست به کرات تعویض شوند بکار گرفته میشوند. پیچهای آلن تخت باعث ایجاد آسیب دیدگی کمی بر روی سطح قطعه ای که بر روی آن قرار میگیرند میشوند. این پیچها را میتوان بر روی شفت های سخت کاری شده و همچنین به عنوان پیچهای تنظیم به کار برد. استفاده از این نوع پیچها بر روی دیواره های با ضخامت کم و توپی های نرم ترجیح داده میشود.

 

پیچ های آلن مخروطی؛

پیچ های آلن مخروطی برای اتصال دایم قطعات مورد استفاده قرار میگیرند. قابلیت نفوذ بالای این پیچها در داخل قطعه کار ،قدرت محور و نگهدارندگی بالایی را بدست میدهند. این پیچها در پاشنه های گردان و برای کارهای تنظیمی ظریف به کار میروند.
پیچ های زبانه دار و نیمه زمانه دار برای اتصال دایم یک قطعه به قطعه دیگر از این پیچها استفاده میشود. اغلب بجای میخهای بی سر از این پیچ ها استفاده میگردد.کارکردهای خوبی دربرابر قطعات سختکاری شده یا لوله های توخالی دارند.آهنآهنی

 

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *