پیچ و مهره
میخ پرچ ها
ژانویه 23, 2020
پیچ و مهره
پیچ و مهره شرکت نفتی
ژانویه 25, 2020
نمایش همه

پیچ های سر مته ای

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ های سر مته ای

پیچ های سر مته ای

به پیچ هایی گفته میشود که در سر پیچ آن ها یک مته وجود دارد که این مته نقش اصلی و کاربردی را در این پیچ ها ایفا می کند.
پیچ های سرمته ای در دو نوع پیچ های سر مته ای خودکار و همچنین پیچ های شیروانی نوک مته ای وجود دارد که هر کدام کاربرد های خاص و فراوانی در صنایع مختلف دارند.
خودکار پیچ هایی  همانند پیچ های خودکار هستند با این تفاوت که در ته پیچ به جای این که نوک تیز باشد به صورت مته می باشد,پیچ های خودکار سر مته ای به راحتی در چوب و یا جای مورد نظر فرو می روند و بسته می شوند و دیگر نیازی به بستن رولپلاک نمی باشد.اکثر پیچ های خودکار سرمته ای را از جنس آهن تولید می کنند ولی در جنس های استیل و خشکه هم در بازار موجود می باشند.

این پیچ ها به لحاظ کاربرد شباهت زیادی به پیچهای خودکار دارند با این تفاوت که توانایی آنها برای ایجاد سوراخ اولیه در مقطع مورد نظر به لحاظ مته ای که در سر آنها تعبیه شده است، بیشتر میباشد. پر کاربرد ترین آنها با عنوان پیچ شیروانی شناخته می شوند که در ساخت سوله و کانکس بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

گل این پیچها آچار خور و پیچ گوشتی خور است و معمولا یک واشر پلاستیکی و یک واشر فلزی که به هم متصل هستند به همراه آن است.هم اکنون در ایران نوع واراداتی این نوع پیچ ها بیشتر  است که به نظر می رسد درتولید پیچ های سر مته کشور تایوان از دیگر کشورها برای یافتن بازار مناسب در ایران پیشی گرفته باشد که البته چین هم اخیرا با بالاترین کیفیت چنین محصولاتی در حال رقابت با تایوان می باشد که نوع چینی آن به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

 

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *