پیچ و مهره
رول بولت(ROLL BOLT)
ژانویه 26, 2020
پیچ و مهره
مهره های کاسه نمدی
ژانویه 27, 2020
نمایش همه

پیچ اتاقی و موارد استفاده آن

پیچ و مهره

پیچ و مهره

 پیچ اتاقی و موارد استفاده آن

پیچ اتاقی و موارد استفاده آن

علت اصلی معروف شدن این نوع پیچ ها به پیچ اتاقی ، کاربرد آنها در ساخت اتاقک چوبی کامیونهای قدیمی است. به این صورت که پیچ را از طرفی کار می گذاشتند و از سمت دیگر مهره را محکم می کردند. همینطور در سپر برخی از اتومبیل ها بسته میشده است که از جهت بیرونی سپر نمای ظاهری مطلوبی داشته باشد، که به آن اصطلاحا پیچ گل سپری می گویند و پیچ گل سپری نسبت به پیچ اتاقی گل پهن تری دارد که در بعضی موارد پیچ اتاقی گل پهن هم نام برده می شود. بنابراین می توان گفت بیشتر کاربرد پیچ اتاقی در صنایع خودروسازی بوده است. نوع دیگر پیچ اتاقی پر کاربرد در سایز ۱۶×۳۵ آن می باشد که با عنوان پیچ گاردریلی، معروف است. پیچ گاردریلی را حتما بر روی گاردریل های کنار خیابان دیده اید. برای جلوگیری از زنگ زدگی باید از آبکاری گالوانیزه گرم برای پیچ های گاردریلی استفاده نمود.

در توضیح دیگری از این پیچ ها پیچ هایی هستند که گل ان ها به صورت بر آمده و عدسی می باشد و مانند قارچ می باشد. همچنین زیر گل این پیچ ها یک مکعب چهار گوش وجود دارد, وجود این مکعب چهار گوش باعث می شود تا پیچ در جای مورد نظر خود گیر کرده و از چرخش ان جلوگیری می کند.
این پیچ ها با استاندارد Din603 و استاندارد Iso 8678 شناخته می شوند و می تواند با گرید ۴٫۶ یا ۸٫۸ و یا استنلس استیل تولید شود. که نوع آهنی یا همان گرید ۴٫۶ کاربرد بیشتری دارد. البته پیچ های اتاقی برای قطعات فلزی هم استفاده می شوند که از جمله می توان به سپر خودروی پیکان اشاره کرد.

*از اتصالاتی که در کنار پیچ اتاقی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان از مهره شش گوش و مهره سر بسته نام برد.*

—-پیچ اتاقی و موارد استفاده آن—-

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *