پیچ و مهره
توضیحی درباره پیچ و مهره ها
فوریه 1, 2020
پیچ و مهره
جنس و متریال پیچ و مهره و واشر
فوریه 3, 2020
نمایش همه

پیچ خودکار

پیچ و مهره

پیچ و مهره

 پیچ خودکار

پیچ خودکار

از قدیم این پیچ‌ها را حتماً دیده‌اید. این پیچ را معمولاً برای نصب وسایل بر روی دیوار استفاده می‌کنند و بخش جدا نشدنی از آن، رول‌پلاک است. در واقع این پیچ‌ها کاربردهای مختلفی دارند اما یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از آن، نصب لوازم بر روی دیوار است.
پیچ چوب یا پیچ خودکار در انواع مختلف در بازار موجود است و برای هر یک کارایی خاصی در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال برخی از این پیچ‌ها دارای رزوه‌های بزرگ و برخی دارای رزوه‌های ریز هستند. همچنین در قسمت بالای پیچ قسمتی را بدون رزوه باقی می‌گذارند تا در اتصال دو قسمت، تداخل ایجاد نشود و به عبارتی اتصال‌ها به‌خوبی به سمت هم کشیده شوند.

جنس پیچ خودکار معمولاً استنلس استیل (استیل ضد زنگ) هستند و در برخی موارد بار روکش زینک تولید می‌شوند که باعث طلایی شدن پیچ می‌شود. این پیچ‌ها صورت دو سو، چهار سو، ستاره‌ای و سر شش گوش تولید می‌شوند. مدل‌های دو سو کم‌کم جای خود را به پیچ‌های چهارسو یا ستاره‌ای خواهند داد.

ظاهر ساختاری پیچ چوب می‌تواند فریبنده باشد زیرا آنها از پیچ‌های معمولی، نازک‌تر و برنده‌تر می‌باشند. ولی به دلیل شیارهایی که دارند، امکان نفوذ راحت و با قدرت بیشتر و بدون نیاز به پیش سوراخ را به درون چوب می‌دهند و اتصالات مقاوم‌تری را نیز ایجاد می‌نمایند. این پیچ‌ها، دو قطعه چوب را به راحتی و بدون نیاز به بست، به هم متصل می‌کنند. با ترکیب استفاده از پیچ چوب و چسب، می‌توان به مقاومت بالاتری در اتصالات دست یافت. از طرفی دیگر، ساختار این پیچ‌ها امکان خارج نمودنشان از سطوح چوبی و نصب مجدد را نیز فراهم کرده است.  به علت ساختار این پیچ‌ها و عدم نیاز به دریل و یا چکش، شما از آسیب‌های وارده‌ی آنها به سطوح چوبی نیز در امان هستید. ذکر این نکته نیز ضروری است که برخلاف پیچ‌های معمولی، حتی اگر این پیچ‌ها در نزدیکی لبه قطعات چوبی هم استفاده شوند، امکان شکست چوب وجود ندارد. برای استفاده از این پیچ‌ها شما نباید حتما حرفه‌ای باشید، این پیچ‌ها مستحکم، کاربردی و در دسترس هستند و به همه افراد این امکان را می‌دهند تا به راحتی وسایل چوبی جذاب، کاربردی و ساده‌ای را بسازند. در حالی که هزینه هر یک از پیچ‌های مخصوص چوب، ممکن است بالاتر باشد؛ اما هزینه نیروی کار و نصب بسیار پایینی دارند.

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *